S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

sreda, 18. avgust 2021

OLYMPUS OM-D E-M1 II in M.ZUIKO DIGITAL ED 100-400mm f/5.0-6.3 IS

Zamenjava fotografske opreme nikdar ni enostavna poteza in po navadi tudi ne prav poceni. Običajno se spremembe dogajajo v okviru znamke, kateri smo zvesti iz takih ali drugačnih razlogov. Zamenjava celotnega sistema pa zahteva dobršno mero korajže in precej tehtnih razlogov. Ideja je pri meni zorela dve leti. Oprema, namenjena fotografiranju ptic, je prišla na vrsto letos poleti.

OLYMPUS OM-D E-M1 II in M.ZUIKO DIGITAL ED 100-400mm f/5.0-6.3 IS (zgoraj)
CANON 7D Mark II in CANON EF 400mm f5,6 L (spodaj)

Če je bila odločitev dobra, bo pokazal čas in predvsem rezultati. Sistem z micro 4/3 senzorjem obljublja naravoslovnim fotografom predvsem prihranek pri velikosti, teži in ceni, sploh v primerjavi s sistemom polnega formata. Moji razlogi za spremembo pa so naslednji:

1. Glede na to, da sem prej fotografiral s sistemom APS-C (crop), prihranek pri velikosti ni tako drastičen, ohišje z objektivom pa je izgubilo dobrih 400 g. Pri tem naj omenim, da je bila moja bivša kombinacija med lažjimi možnimi nasploh v tem formatu.

2. Za ceno moje nove pridobitve (nov objektiv in novo ohišje cca 2000 €) bi lahko dobil zgolj solidno ohišje polnega formata.

3. Z objektivom sem pridobil 160 mm. 800 mm (400 x 2) namesto prejšnjih 640 mm (400 x 1.6). Kar se ne zdi veliko. V resnici pa ravno toliko, kolikor mi je pogosto manjkalo v bivši kombinaciji. Stabilizacija v objektivu in v ohišju daje nepredstavljive rezultate pri fotografiranju z roke (brez stojala). In sam zoom mi je prinesel veliko več možnosti, kot sem pričakoval.

4. Brezzrcalno ohišje ponuja kar nekaj prednosti. Izjemne hitrosti fotografiranja. Ker na blizu že slabše vidim, je predogled v iskalu zlata vreden. Izredno tiho ali celo neslišno fotografiranje - vrhunsko. Gibljiv zadnji zaslon - neprecenljivo.

1. Olympus OM-D E-M1 + 200-800 mm, 2. Canon Z6 100-500 mm, 3. Canon 7D + 160-640 mm, 4. Canon 7D + 240-960 mm, 5. Sony a7 + 200-600 mm, 6. Canon 1DX + 800 mm (vse goriščnice preračunane na goriščnice polnega formata)   vir: https://camerasize.com

Kljub temu da največ prednosti sistem ponuja prav naravoslovnim fotografom, ne poznam nikogar, ki bi ga pri nas za ta namen uporabljal. Spodobi se, da tovrstno objavo zaključim s prvo fotografijo, ki je nastala z novo pridobitvijo.

800 mm, 1/320 s, f 6.3, ISO 3200, brez stojala 

Bolj ažurno objavljanje fotografij se dogaja na Facebooku in sicer na straneh:

Ni komentarjev:

Objavite komentar