S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

torek, 28. september 2021

MESTNA LASTOVKA - HITRA KOT STRELA

Drugi del našega koronskega letnega dopusta smo preživeli na Rogli. Že prvo jutro mi je v oči padla velika jata mestnih lastovk, ki je bila zbrana na drevesih v bližini jezera na vrhu smučišča. Za fotografiranje bolj kot ne od spodaj navzgor pozicija ni bila najboljša.

Nato so posamezne lastovke izmenoma hodile lovit nad vodno gladino jezera. Ta njihova aktivnost je bila že dosti bolj zanimiva in jutranja svetloba je bila odlična. Z eno samo, zelo veliko težavo. Lastovke so bile pri tem početju neverjetno hitre in letale so povsem nepredvidljivo iz vseh smeri.


In druga, tudi ne tako majhna pomanjkljivost tega prizorišča, je njegova velikost. Na primerno razdaljo se je kakšna lastovka pojavila le vsake toliko časa. Kljub relativno lahki fotografski opremi so roke kar trpele.


Videl sem že kar nekaj odličnih fotografij te sorte. Moji rezultati pa so bili na začetku daleč od videnega. Želel sem lastovko na temno modrem ozadju in predvsem veliko bližje.


Da stojim povsem na napačnem mestu, to sem ugotovil kar hitro. Da bi ujel lastovko bolj od blizu, za to pa je bilo treba vaditi, vaditi in še enkrat vaditi.


Hitrosti fotografiranja sodobnih brezzrcalnih fotoaparatov so izjemne. V kratkem času se nabere toliko posnetkov, da jih na terenu ni mogoče vseh pregledati. Po slabi uri mitraljiranja sploh nisem vedel, ali sem zadel kaj uporabnega. Imel sem le občutek, da sem v iskalu nekajkrat lastovko le ujel na polno.


Končni rezultat je to, kar vidite v tej objavi. Da imam od tako velike količine fotografij za pokazati tako malo, definitivno ni kriva tehnika, temveč moja neizkušenost. In če bi se lastovke prehranjevale na manjši vodni površini, bi bil izplen gotovo bistveno večji.

Ni komentarjev:

Objavite komentar