S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

sobota, 2. oktober 2010

ZAČETKI

Moji prvi fotografski koraki segajo daleč v čase analogne fotografije, a veselje, kot kaže, ne bo popustilo. Fotografiranje vse povprek se je sčasoma omejilo na tisto večje potovanje, ki se ponavadi zgodi enkrat na leto. Moje vsakdanje delo me je prikovalo za računalnik in potreboval sem novo veselje, ki bi me potegnilo v naravo.

Nekega dne, natančneje pomladi 2009, se je po vrtu pred kuhinjskim oknom sprehajal kos. Naredil sem nekaj posnetkov s svojim starim objektivom (zoom 200-400mm). Ta objektiv navadno potuje z menoj za vsak slučaj, če se slučajno kje pojavijo kake živali. Nima prav dosti dela! Glede na to, da je objektiv kar visoko na lestvici najslabših objektivov, je nastal kar soliden posnetek:


Nato sem začel jemati ta objektiv tudi s seboj v gozd. A so bili ptiči tako daleč oz. visoko v krošnjah. Zato se odločim za manj plašne race:


Kljub vsemu se mi je zazdelo, da me je zadeva potegnila. Gremo na izlet v Sečoveljske soline. Tam so ptice, veliko ptic!


Na kraju samem pa razočaranje. V moj domet sta prikorakala celo dva galeba. Zadevi bo potrebno pristopiti bolj sistematično. Zapodim se na internet in v knjižnico po knjige. Trud bo obrodil sadove (v nadaljevanju).

TEHNIKA
Priznam, tudi sam se navdušujem za fotografsko opremo ravno toliko kot za fotografijo samo. A kljub temu v tem blogu ne bom reklamiral fotografske opreme (do nadaljnjega). Več o opremi v nasvetu in v nadaljevanjih.

NASVET
Za fotografiranje ptic ne potrebujemo najdražjega 500mm ali 600mm super teleobjektiva! Razmišljajmo raje, kako se bomo z opremo, ki jo imamo, najbolje približali pticam, ne da bi jih vznemirjali seveda. Kvaliteto povprečnega teleobjektiva, z nespremenljivo ali s spremenljivo goriščno razdaljo (zoom), se da z uporabo programov za obdelavo fotografij izboljšati na zavidljiv nivo.  Če pa razmišljamo o nakupu objektiva za fotografiranje ptic, priporočam nakup objektiva z nespremenljivo goriščno razdaljo, 300mm ali še bolje 400mm in kasneje dokupimo telekonverter, če bo to potrebno. Veliko fotografij v moji galeriji je narejenih z 400mm teleobjektivom in dodanim 1.4X telekonverterjem. Ko se začnemo resno ukvarjati s fotografiranjem ptic, pri izboru opreme slej kot prej naletimo na idealno kombinacijo za ceno, ki smo jo pripravljeni plačati. Več o tem si lahko preberete v enem izmed mnogih člankov o fotografski opremi: Mike Atkinson (ideal starter kit).

Ni komentarjev:

Objavite komentar