S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

četrtek, 29. december 2011

TATARSKA ŽVIŽGAVKA Netta rufina

Zboljsko jezero je pozimi pravi kraj za opazovanje ptic. Še posebej, kadar ga poleg običajnih vrst kot so labodi, mlakarice, liske, čopaste črnice, sivke ... obiščejo še kakšni posebni zimski gostje. Letos je jezero obiskala tatarska žvižgavka, ki je kljub velikemu številu ptic niti ni tako težko najti, saj njena goreče oranžna "čelada" lepo izstopa med pretežno temnimi glavami.
Prepričan sem bil, da jo bom našel v množiči ptic pri gostišču, a je tam ni bilo. Odločil sem se, da jo mahnem še malo nizvodno, kjer sem v daljavi še videl posamezne skupine mlakaric in čopastih črnic.


Že ob prvem pogledu skozi spektiv sem ugotovil, da se v manjši skupini mlakaric skriva samec tatarske žvižgavke. Plavale so nekje na sredini jezera, daleč predaleč za fotografiranje.


Mlakarice sem poskusil privabiti s koščki suhega kruha in upal, da jim bo moj maneken lepo sledil. Točno to se je tudi zgodilo.


Seveda so priplavali tudi labodi. Fortografiranje je postalo relativno enostavno.


Edini problem je bil ta, da je sonce vzhajalo nad nasprotnim bregom poraslim z drevesi, nad gladino pa so se še podile jutranje meglice. Samo stojišče na mojem bregu je bilo precej visoko in neprijeten odsev neba v vodi je bil na začetku precej moteč. Splačalo se je počakati, da se je nebo vsaj malo obarvalo v modre in oranžne odtenke.


Kasneje sem uporabil še eno izmed pravil pri slikanju ptic na vodni gladini: Spustiti se čim nižje!


Medtem ko je raca plavala okrog mene, so se odsevi na vodni gladini menjavali kot kulisa v studiu. Čeprav sonce še ni pogledalo izza dreves in je bila cela scena v senci, je barvita ptica lepo izstopala iz mrtvega ozadja.

NASVET
Kot sem že omenil, je vredno tvegati kak zdrs v vodo, da se približamo gladini in naredimo zanimivejši posnetek. Košček suhega kruha lahko v podobni situaciji reši našo foto seanso.

TEHNIKA
Crop ohišje na stojalu (v vodi, ker je bil breg precej strm) in 400 mm objektiv. Na začetku, ko je kazalo da s svetlobo ne bo nič, sem razliko med odsevom na gladini in temno silhueto ptice poskušal ublažiti z uporabo bliskavice (spodaj).

Ni komentarjev:

Objavite komentar