S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

nedelja, 27. december 2020

BOŽIČNA DOLENJSKA IDILA

Letos nam je božič postregel z dvodnevnim deževjem. Tako je božična idila dosegla le višje ležeče dele naše dežele. Gorjance je pobelil sneg in s soncem obsijani so vabili na obisk.


Dilema: užiti zimske radosti ali obiskati poplavljeno dolino Temenice. Odločim se za slednjo varianto.


Da se voda lepo razliva po tem območju, pripomore tudi bober z gradnjo jezov. Nad njegovim početjem lokalni kmetje, ki tu kosijo, niso ravno navdušeni. Zato ga vztrajno preganjajo, mu podirajo jezove in ga podijo z elektriko : (


V teh dneh so te razmere izkoristile ptice, ki iščejo primerne kraje za prezimovanje. Labodi se tu zbirajo vsako leto. Ko pa voda prestopi bregove, se jim pridružijo različne vrste rac in čaplje. Vmes se najde tudi kakšna priba in gos.


Seveda ne moreš kar prikorakati po travniku. Zato sem poiskal zavetje v grmovju na robu travnika, ki pa je bilo precej oddaljeno od ptic. Edina oprema, ki je od tu zmogla narediti kaj uporabnega, je bil moj kompaktni Nikon P900.


Bil sem obveščen, da se z labodi že več dni druži beločela gos. Izdaja jo belina okrog kljuna in "tigrasto" oprsje. Če bi bila v družbi sivih gosi, bi bila že na pogled manjša.


Med racami žvižgavkami je bil pomešan tudi en samec race žličarice.


Med tem ko sem opazoval ptice na travniku, je na moji skrajni levi, kjer mi je pogled zastiralo grmovje, pristala siva čaplja. Običajno ne bi niti pomislil na fotografiranje.


Ker pa je razdalja med oviro in motivom tako velika, se moteče grmovje izgubi v neostrini in na koncu sploh ne moti. Pri obdelavi posnetka je potrebno le dodati nekaj kontrasta, barvne nasičenosti in ostrine.


Kot vedno, si je pri fotografiranju ptic treba vzeti čas. Dlje časa bomo vztrajali, večja je možnost, da se pred nami zgodi kaj zanimivega. Po dobri uri in pol se mi je večina ptičjih predstavnikov zbralo v enem posnetku. Manjkala je le raca žličarica.

1 komentar: