S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

nedelja, 15. maj 2011

BELOREPEC Haliaeetus albicilla

Ptica, katero navadno vidimo med preletom kake večje celinske vodne površine in se nam zdi, kot da bi opazovali let v počasnem posnetku. Ali pa visoko v zraku opazimo deski podobno jadralno napravo. Bližnje srečanje nas gotovo ne bo pustilo ravnodušne.


Ptica je pri nas relativno pogost zimski in preletni gost. Število gnezdečih parov pri nas pa lahko preštejemo na prste ene roke.

V kolikor boste naleteli na gnezdečega belorepca ali na mladiča v gnezdu, bo najbolje, da se mu v velikem krogu izognete oz. opazujete z velike razdalje s pomočjo spektiva. Ko boste zaslišli svarilno krakanje staršev, boste najverjetnje opaženi in se odmaknite iz njihovega območja, lokacijo gnezda pa raje obdržite zase oz. jo sporočite na Društvo za opazovanjein proučevanje ptic Slovenije. (DOPPS) 01 426 58 75, dopps@dopps.si

Moje prvo srečanje z belorepčevo družino je name naredilo prav poseben vtis. Prvič sem ptico raje opazoval z varne razdalje, kot se trudil za čim boljši posnetek.

Ko sem zagledal velikansko gnezdo, je na moje presenečenje v njem stal že skoraj odrasel "piščanec".


Umaknil sem se v zavetje in naredil dokumentarni posnetek mladiča skozi spektiv.










Pogled skozi spektiv je potrdil, da gre za mladiča. Kljun še ni bil rumen in rep še brez belih peres.
Želja po tem, da spoznam še starše, je bila velika. V zavetju noči sem se v zgodnjih jutranjih urah približal območju gnezdenja in upal, da vidim še odraslo ptico. Moja polprespana noč se je obrestovala.


Prva fotografija belorepca ob sončnem vzhodu. Ko se je sonce že dvignilo, sta se starša odpravila. Na lov, sem predvideval. Trdno prepričan sklenem, da počakam njuno vrnitev. S plenom, po možnosti. Bral sem že v knjigah, kako so fotografi po več dni ždeli in zmrzovali za svoje posnetke. Mraza sicer ni bilo, belorepca pa tudi ne od nikoder.

Nekje blizu poldneva je par sicer jadral visoko v zraku, a kaj kmalu izginil iz mojega vidnega polja. Ure so minevale, moje veke pa so se zapirale. V svojem skrivališču sem zaspal v strahu, da zamudim dogodek. Blizu šeste ure popoldan v daljavi zagledam znan obris. Belorepec s plenom, sem ugotovil že pri pogledu skozi spektiv. Bil sem toliko stran od gnezda, da o fotografiranju sploh nisem razmišljal. Kljub temu sem imel vse pripravljeno. Ko se je belorepec s plenom približal gnezdu, se je zgodil čudež. Kot bi mi hotel pokazati svoj ulov je zakrožil še malo v mojo smer in nato v gnezdo. Sprožil sem kratek "rafal" in dobil kar sem čakal debelih 12 ur.


Kljub temu da fotografije ne dosežejo kvalitete za veliko povečavo, sem z rezultatom zelo zadovoljen.


NASVET:
Ne želite si za vsako ceno belorepca za vašo naslednjo fototrofejo in bodite veseli, če vam bo to veličastno ptico uspelo opazovati v naravnem okolju.

TEHNIKA:
Vse fotografije so narejene iz maskirane preže. Fotografije gnezda s kompaktnim fotoaparatom skozi spektiv. Fotografije belorepca v letu so narejene brez stojala (iz roke) s 400mm objektivom in precej povečane.

3 komentarji:

  1. Gregor zelo dobre fotografije in besedili. Danes smo ga opazovali iz varne razdalje ob tem, ko smo namestili dve novi gnezdilnici za kozačo... Rna nas je pri početju opazovala...
    dUšAn

    OdgovoriIzbriši
  2. Veseli me, da sem vas "odkrila", čudovite fotografije belorepca.Z veseljem bom večkrat pogledala na vašo stran.

    OdgovoriIzbriši
  3. Belorepca opazujem v živo. Je zelo elegantna ptica. Tudi letošnji mladič se mi je "postavil" pred objektiv

    OdgovoriIzbriši