S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

nedelja, 16. september 2012

Enodnevni izlet - I. del, ŽOVNEK

Sem ter tja si lahko privoščim, da svojemu veselju posvetim cel dan. Tokrat sem obiskal tri lokacije, na katerih se v vsakem letnem času najde ptičji živelj. Sončni vzhod najraje pričakam na zadrževalniku Žovnek. Še bolje bi bilo ob samem jezeru prespati in se zbuditi skupaj z njegovimi prebivalci.


Na drevesnih panjih so posedali še mokri kormorani in se pripravljali na nov delovni dan. Skrivnostna črna štorklja je že iskala svoj zajtrk.


Ko so se razkadile jutranje meglice, je na vrhu smreke sedelo prvo presenečenje, gospod ribji orel. Na Žovneku je sicer redni gost, a sem ga sam tu opazil prvič. Glede na to, da se je šele dobro zdanilo, sem bil odločen videti ribiča na lovu.


Zlil sem se z rastjem ob zadrževalniku in čakanje se je začelo. Na srečo se na plitvini na začetku zadrževalnika vedno kaj dogaja, tako mi ni bilo dolgčas.


Plitvina se nahaja na zahodnem delu zadrževalnika, za njim pa je ribogojnica.


Pastirice so iskale še mrzle žuželke tik pred mojim nosom.


Čaplje so imele čisto svojo predstavo. Vnel se je tudi kakšen prepir, ki pa se, kot sem opazil, ni vedno končal brez posledic. Tako sem predvideval sam. Vzok za poškodbe pa je drugačen. Komentar obiskovalca mojega bloga: "Sicer pa čaplje niso poškodovane zaradi medsebojnih pretepov, ampak glavni razlog je v ribogojcih, ki na njih streljajo, pa tudi zanke nastavljajo..."



Siva čaplja je poskušala zaman poleteti za svojimi vrstnicami. Imela je zlomljeno levo krilo.


Prepiri so se čez čas umirili in složno so lovile druga ob drugi.


Točno ena ura je minila, ko je moj orel začel s prvim preletom nad zadrževalnikom. Naredil je tri kroge po celi dolžini, a se niti enkrat ni spustil na gladino, medtem ko so čaplje pridno polnile svoje trebuhe.


Po koncu tretjega obhoda je obupal, se obrnil za 180 stopinj in odletel nad ribogojnico. Ko je priletel nad prvi bazen je zložil krila in dobesedno padel med ribe. Že prvi poskus je bil seveda uspešen.



Z "nasmehom na obrazu" je s plenom odletel na zajtrk.

V dobri uri mi je iz enega samega mesta uspela kar zanimiva serija. Z mislijo, da se mi ne more zgoditi nič bolj zanimivega kot ribji orel s plenom, sem se odpravi na svojo naslednjo destinacijo, Račke ribnike.

TEHNIKA
Vsi posnetki narejeni s 400 mm objektivom na crop ohišju in stojalu.

1 komentar:

  1. Lep teren. Sicer pa čaplje niso poškodovane zaradi medsebojnih pretepov, ampak glavni razlog je v ribogojcih, ki na njih streljajo, pa tudi zanke nastavljajo...

    OdgovoriIzbriši