S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

nedelja, 31. maj 2015

PROJEKT REPNIK IN SIPKK

Kaj SIPKK sploh pomeni? Več o tem si lahko preberete na DOPPSovih spletnih straneh, na kratko povedano pa gre za monitoring oz. popisovanje ptic kulturne krajine pri nas. Popisovalci vsako leto dvakrat popišejo ptice na točno določenem območju, z analizo podatkov pa se ugotovi, katere ptice številčno upadajo, katerih številčnost se ne spreminja in katere so celo v porastu.


Akcija je letos dobila svojo celostno grafično podobo. Za predstavnika pa je bil izbran repnik, ptica, ki je na spisku tistih, katerih številčnost strmo upada.

Sam sem na svojem transektu letos preštel kar nekaj repnikov. Ugotovil sem, kje se bi ga dalo fotografirati, in že naslednji dan je bila tam postavljena moja preža.


Samec je v svatovskih barvah izredno barvit ptič. V nizki jutranji svetlobi so mu prsa dobesedno zažarela. Po dobri uri čakanja je nastal posnetek, po katerega sem prišel, le vejica pred repnikom ni bila v planu.


Tudi pri repniku so samice prikrajšane za živo pisane barve.


Medtem ko se je samec postavljal pred menoj, je samica pridno nabirala material za gnezdo.


Kmalu se je repniku pridružil še en predstavnik ptic kulturne krajine, ki mu prav nič kaj dobro ne kaže v prihodnosti. Prosnik. Na fotografiji (zgoraj) je spodaj samica prosnika, nad njo pa samec repnika.


Prosnik je za fotografiranje dosti bolj predvidljiv. Saj se dosti bolje drži svojih prež, iz katerih lovi svoj plen. Ko enkrat ugotoviš njegov vzorec premikanja, ga pač počakaš tam, kjer ti najbolj odgovarja. Vseeno si moramo vzeti kar nekaj časa za dober posnetek.


Nedaleč stran sem zaslišal znan napev. Pesem, podobno odbijajoči se ping pong žogici, značilno petje velikega strnada. Tudi število velikih strnadov upada.


Poleg značilnega petja ga lahko prepoznamo tudi po spreletavanju s spuščenimi nogami. Deluje kot letalo, ki se mu je pokvaril mehanizem za dvigovanje koles. Sonce je bilo že visoko na nebu in nikakor mi ni uspelo fotografirati te njegove značilnosti.


Velikega strnada mi do sedaj še ni uspelo fotografirati. Zato mi bo letošnji popis SIPKK na Šentjernejskem polju ostal še v lepšem spominu.

1 komentar: