S spletnim dnevnikom želim predstaviti svojo pot v svet naravoslovne fotografije in izkušnje deliti z vsemi, ki vas narava zanima. Vsem se zahvaljujem za morebitne komentarje in vprašanja.

ponedeljek, 16. januar 2012

IWC 2012

IWC (International Waterbird Census)

Tako kot po ostali Evropi, delu Azije in Afrike, tudi v Sloveniji že vse od leta 1997 poteka januarsko štetje vodnih ptic. IWC je najobsežnejši sistematični in organiziran popis ptic v Sloveniji, v katerega je vključenih več kot 200 popisovalcev. Popisovalci preštejejo ptice na več kot 1000 kilometrih mreže rečnih odsekov in drugih voda, kot so jezera, akumulacije, ribniki, zadrževalniki ... Kljub velikemu trudu popisovalcev in ostalih organizatorjev popisa ostane nekaj posameznih odsekov nepopisanih. Zato ob priliki povabim vse, ki bi jih to štetje zanimalo, da se prihodnje leto v januarju pridružijo akciji. DOPPS tekom leta organizira različna predavanja na temo prepoznavanja vodnih ptic, kjer lahko svoje znanje dopolnite ali obnovite.

Letos je štetje potekalo v soboto, 14. ,  oz. v nedeljo, 15. januarja. Moja naloga je bila prešteti ptice v zadnjih kilometrih reke Krke pred izlivom v Savo pri Brežicah, odseka K21 in K22.


S štetjem sem začel ob 7:15 na mostu, ki povezuje Cerklje ob Krki in Dolnjo Pirošico. Sonce še ni vzšlo izza Gorjancev, a je bila vidljivost že zelo dobra, saj megle ni bilo.  Jutranjo idilo je mogoče malo motila nizka temperatura, ali pa lahko rečem, da je dodala svoj čar.


Ko je posijalo sonce, se je temperatura začela hitro dvigovati. Ker se mi je zdel lažje prehoden in dostopen levi breg, je bila nekaj časa edina težava nizko sonce, ki je bleščalo v daljnogled in je bil tako senčni nasprotni breg slabše viden.


Od Račje vasi naprej so bile razmere za štetje idealne. Na določenih odsekih se je dalo z ene same točke, sploh pa z mostov, pregledati lep kos reke.


Žal pa nas ljubitelje ptic ob takih dogodkih lahko presenetijo tudi varuhi narave drugačne vrste. Datum 14. in 15. januar namreč sovpada z zadnjima dvema dnevoma lovne dobe na raco mlakarico. In velika možnost je, da se skozi daljnogled in puškino cev srečata dva malo drugače misleča.


Ob 9:45 so pri vasi Boršt počili prvi streli. Jata 21 mlakaric se je dvignila v zrak, nekaj jih je prestrašenih begalo po gladini, liske so se poskrile med korenine na bregovih.


S štetjem sem za nekaj časa prekinil, kasneje pa se je nižje nekaj ptic že vrnilo. Nadaljeval sem s štetjem, hkrati pa razmišljal o regularnosti štetja. Taka je žal realnost.


Na spodnjem delu odseka K21 je bilo ptic manj, kar pa je bila verjetno tudi posledica streljanja. Pod jezom v Krški vasi me je le razveselila večja skupina malih ponirkov. Tudi mlakarice so začele pristajati nad jezom.


Druga senčna polovica odseka K22 pred izlivom je delovala precej prazno, nato pa sem le opazil skupino mlakaric, ki je počivala v senci. Na sončni strani pa je ob bregu raziskovala osamljena tukalica. S štetjem sem zaključil ob13:35, prehodil skoraj 12 km in preštel 141 vodnih ptic.

REZULTAT ŠTETJA:

mlakarica Anas platyrhynchos: 96 ptic

mali ponirek Tachybaptus ruficollis: 15 ptic

kormoran Phalacrocorax carbo: 9 ptic

liska Fulica atra: 6 ptic

siva čaplja Ardea cinerea: 6 ptic

labod grbec Cignus olor: 5 ptic

vodomec Alcedo atthis: 3 ptice

zelenonoga tukalica Gallinula chloropus: 1 ptica

Opomba: fotografije ptic niso nastale na tem štetju

6 komentarjev:

  1. Me zanima, če v gramoznih jamah tudi štejete. V nedeljo (15.1.) sem bil na jami pri Racelandu (nekaj kilometrov od Čateža navzgor ob Savi) in je bilo tam okoli 70-80 labodov, nekje 150-200 rac in še kar nekaj drugih vrst. Sicer me ptice ne vem kako ne zanimajo, tako da nisem bil posebej pozoren, labode sem pa vseeno na grobo preštel. Jih še nisem videl toliko na enem mestu.

    OdgovoriIzbriši
  2. Miran,

    tudi mene je zanimalo, če se šteje na gramoznici pri Racelandu in v Vrbini. G. Branko Brečko, ki zelo dobro pozna to območje mi je povedal, da tam ne štejemo. Lahko pa se pozanimaš pri koordinatorju za štetje na spodnji Savi, g. Dušanu Klenovšku, 041 593 929, dusan.klenovsek@zrsvn.si.

    OdgovoriIzbriši
  3. Skoraj zagotovo jih tam tudi štejejo. Če pa slučajno ne, pa bi bilo dobro, če bi te podatke posredovali koordinatorju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O zadevi sem se pozanimal in dobil odgovor s strani koordinatorja g. Dušana Klenovška. Tudi v Vrbini se je štelo in rezultati so lepi:

      Gramoznica Stari grad: siva čaplja 1, grbec 66, kreheljc 136, mlakarica 65, sivka 92, liska 12, kostanjevka 2

      Gramoznica Vrbina (Brežice): čopasti ponirek 1, kormoran 12, pritlikavi kormoran 1, velika bela čaplja 25, siva čaplja 4, grbec 4, mlakarica 12, tatarska žvižgavka 6, čopasta črnica 2, liska 297, vodomec 3, kostanjevka 1.

      Izbriši
  4. Gregor, odlične fotografije!! sam sem imel srečo, da lovcev nisem srečal, si je pa kolega nad Sevnico "zaslužil" strele v zrak s strani lovcev, ki so u nasprotnega brega lovili (pa jim je splašil jato)..
    dUšAn

    OdgovoriIzbriši